U tohoto článku nebylo technicky možné zajistit fotografie a obrázky.

ZIMNÍ PÉČE O STÍRAČE

Kategorie: Zajímavosti | Autor: -js-

Jízda v plískanici, kdy stírače sotva stačí odstraňovat odstřikující břečku, není jistě vůbec příjemná. Ale už jste někdy za takovýchto podmínek zjistili, že vám došla kapalina v ostřikovači, nebo že tryska míří kamsi mimo čelní sklo? I takovéto “maličkosti”, kterou je ostřikovač spolu se stírači, bychom se měli věnovat včas. Nesmírně důležité je dbát na kvalitu mikrohran pryžové stírací lišty. Ty se totiž mohou poškodit i pouhými několika pohyby po suchém špinavém skle. Úplně je pak můžeme zničit, necháme-li lištu ke sklu v zimě přimrznout. Proto bychom nikdy neměli zapínat stírače za sucha. Lišty omýváme měkkou houbou, namočenou v mýdlovém roztoku. Jestliže stírače vynechávají části skla, vyjmeme celou pružicí část a srovnáme ji tak, aby sledovala zakřivení skla. Nejlépe je ovšem v takovém případě celé stírátko vyměnit. Řada výrobců automobilů doporučuje dokonce výměnu po půl roce používání. Aby nám nevznikaly na skle šmouhy či vodní film, musíme sklo odmastit některým z přípravků, které dovedou odstranit i zbytky silikonových leštěnek. V poslední době se objevují i přípravky, po jejichž nanesení na sklo se nevytvářejí kapky, čímž se výrazně zlepšuje vidění za deště. Nesmíme zapomenout také odstranit nečistoty ze skla zevnitř vozu, které vznikají například z výparů plastických hmot apod. Trysky ostřikovače seřídíme tak, aby nesměřovaly ani vysoko ani nízko, přihneme je pomocí seřizovací tyčky nebo jehly. Musíme přitom pamatovat na to, že tryskající kapalina je za jízdy přitlačována proudem vzduchu směrem dolů. Pak nám již nezbývá nic jiného, než pamatovat na to, abychom před jízdou měli nádržku ostřikovače plnou nemrznoucí kapaliny.

ZIMNÍ PÉČE O STÍRAČE