Jaký si pořídit přívěs?
U přívěsu platí dvojnásob pořekadlo ,,Nejsem tak bohatý abych kupoval levné věci“.
Tlak zákazníků na výrobce přívěsů docílil toho, že vleky vypadají krásně, jsou ale ve většině v praxi nefunkční a jejich užitná hodnota se rovná nule. Na co mít přívěs, do kterého se nic nevleze a nosností je schopen odvézt leda pár židlí, protože jejich reálna nosnost je zanedbatelná. Zákazníci požadují, aby přívěs byl co nejlehčí, odvezl alespoň tunu a stál co nejméně, vždyť je to jen přívěs. Tyto tři požadavky jsou protichůdné od toho, co je možné. Výrobci se snažili vyhovět jak to jen jde, a proto se dostali tam, kde jsou. Je potřeba uvědomit si, že přívěs je nářadí a jako každé nářadí musí být udělán bytelně, tedy vlek aby něco uvezl, musí mít svařený rám minimálně z 2,5 mm železa a musí mít žárové zinkování jako antikorozní ochranu. Tedy nebude nejlehčí, na výrobu je pracný, a tím pádem nemůže být nejlevnější na trhu. Jako minimum pro to, aby se Vám přívěs při naložení například písku po přejetí prvního přejezdu nerozpadl, má ryze česká značka KLABO, která vyrábí výhradně v české republice model EASY za základní cenu 17 990 Kč, zde je odkaz: https://www.privesymorava.cz/cz/2/katalog/139/privesy-jednoose/484/klabo-easy-210
Tento vlek má svařený rám, je vyztužen uzavřeným profilem a je kvalitně nazinkován, je to opravdu minimální možná cena za funkční vlek, který bude při slušném zacházení dlouhé roky sloužit. Pokud bych se chtěl rozhodnout, že chci vlek pro opravdu těžkou zátěž, který bude sloužit celý život, nabízí značka KLABO model PROFI. Jako jediný výrobce v EU má rám vleku z vysokopevnostní oceli s420 a při zátěžových testech byl rám konstruován na dvou tunovou zátěž, zde je odkaz: https://www.privesymorava.cz/cz/2/katalog/139/privesy-jednoose/459/klabo-profi-270
Při nákupu vleku vždy porovnávejte mezi konkurencí to, co nejde vidět, tedy rám, z čeho je vyroben a jaká je osa a antikorozní ochrana, tedy je nutné ohnout se a podívat se na vlek zespodu.
Komerční prezentace